A Scania új elektromos, hibrid és kibocsátásmentes megoldásai az építőipar és a bányászat fenntarthatóbbá tételéért

  • A Bauma 2025 kiállításon a Scania bemutatja új, teljesen elektromos és hibrid meghajtási megoldásait az építőipari és bányászati szektor számára, kiegészítve meglévő, üzemanyag-hatékony belső égésű motorválasztékát.
  • A Scania és a Cometto közösen mutatják be a nehéz rakományok szállítására kifejlesztett önjáró platformjukat, amelyet egy teljesen elektromos Scania motor hajt.
  • Tekintse meg a Scania kibocsátásmentes és üzemanyag-takarékos megoldásait a B4-es csarnokban, a 120-as standon, a Scania–Cometto jármű pedig a Cometto FN.718/7-es standján, a külső északi területen lesz megtekinthető.

A Bauma 2025 kiállításon a Scania standjának látogatói megismerhetik az új elektromos és megoldásokat, amelyek jelentősen átalakítják az építőipar és a bányászat hatékonyságát és fenntarthatóságát.

A Scania egyedülálló kínálata teljes egészében házon belül fejlesztett párhuzamos hibrid megoldást nyújt, amelynek vezérlését a fő áramellátó egység látja el, beleértve az e-gépet, az invertert, az akkumulátorokat és a belső égésű motort is. A rendszer tartalmaz továbbá hűtőrendszert, töltőcsatlakozókat, mechanikai csatlakozófelületeket, magasfeszültségű (VCB) kábeleket és egyéb segédberendezéseket is.

Az e-gép beépített tengelykapcsolóval rendelkezik, amely nemcsak hibrid megoldásként teszi alkalmazhatóvá, hanem teljesen elektromos hajtásként is, így a jövőbeni teljes villamosítás zökkenőmentesen megvalósítható. Az elektromos üzemmód alacsony zajszintje ideálissá teszi városi használatra, miközben a gépkocsivezetők számára is kedvezőbb munkakörnyezetet biztosít. A hibrid üzemmód ráadásul szükség esetén extra teljesítményt és nagyobb hatótávolságot kínál.

Az ügyfelek egy moduláris alapú megoldás előnyeit élvezhetik egyetlen beszállítótól – a Scaniától –, amely egyszerű integrációt, testreszabhatóságot és a saját működésükhöz igazodó szolgáltatásokat biztosít, számos ipari alkalmazási területre kiterjedően.

Ezen új elektromos meghajtási megoldások bevezetése újabb jelentős mérföldkő a Scania azon törekvéseiben, hogy valóban fenntarthatóvá tegye az ipari szegmenst, miközben épít a vállalat meglévő, sokoldalú és üzemanyag-takarékos termékkínálatára. Ez azt jelenti, hogy mind az üzemanyag-takarékos, mind a kibocsátásmentes alternatíváink támogatják ügyfeleink igényeit most és a jövőben is, globális szervizhálózatunk hátterével.

„Elkötelezettek vagyunk abban, hogy segítsük ügyfeleinket a fenntarthatósági átállásban”

– mondja Björn Winblad, a Scania Power Solutions e-mobilitási megoldásokért felelős igazgatója.

„A Scania meglévő tapasztalata a teherautók, autóbuszok és hajók villamosításában, valamint kínálatunk moduláris felépítése erős alapot biztosít számunkra ahhoz, hogy sokrétű, rugalmas megoldásokat kínáljunk az ipari szektor számos alkalmazási területére.”

A Scania és a Cometto bemutatja az önjáró, elektromos meghajtású platformot

A Bauma 2025 újabb mérföldköveként a Scania az olasz Cometto vállalattal együttműködve mutatja be az új, teljesen elektromos, önjáró moduláris platformot (SPMT), amelyet a Scania elektromos megoldásai hajtanak, és amelyet nehéz rakományok mozgatására terveztek.

A nagy nyomatékú, moduláris megoldást úgy alakították ki, hogy alkalmas legyen a nehézipar különböző területein, például a szél- és energiaiparban, a repülés- és űriparban, ipari üzemek áthelyezésekor, valamint gép- és berendezésgyártásban történő alkalmazásra. Számos figyelemre méltó tulajdonsággal rendelkezik, mint amilyen a beépített töltő, kompakt kialakítás, hosszú akkumulátor-élettartam, gyors töltési képesség, csendes működés és – mindenekelőtt – kibocsátásmentesség, amely hozzájárul a tisztább és biztonságosabb környezethez.

A Cometto, amely a Faymonville Csoporton belül az ipari alkalmazásokhoz készülő önjáró moduláris szállítók, nehézszállító modulok és speciális szállítók fejlesztésének és gyártásának specialistája, hosszú éveken át Scania belső égésű motorokat használt termékeiben – ez azonban az első SPMT, amely elektromos hajtóegységgel készül. A Scaniát kiterjedt K+F beruházásai és villamosítási ütemterve ideális partnerré teszik a Cometto saját villamosítási fejlesztéseihez.

A Cometto termékmenedzsere, Adrian Zingan így nyilatkozott:

„Több mint ötven éve a Cometto élen jár az önjáró szállítók fejlesztésében, folyamatosan újítva, hogy megfeleljen a speciális szállítási igényeknek. Hosszú távú együttműködésünk során a Scania bizonyította szakértelmét, megbízhatóságát és kiváló globális szerviztámogatását, amelyet dízelmotorjaival szerzett tapasztalataink alapján ismerünk.”

„Bár korábban is fejlesztettünk már elektromos és hibrid megoldásokat speciális alkalmazásokra, a standardizált SPMT-járműveinkhez a Scaniát választottuk, mivel teljes megoldásuk zökkenőmentesen integrálható hajtóegységeinkbe, biztosítva ezzel a legjobb teljesítményt és hatékonyságot.”

Az új, teljesen elektromos SPMT-nek már van is az első megrendelője. A Bauma kiállítást követően az első platform a Mammoethez, a világ legnagyobb nehézáru-emelő vállalatához fog kerülni.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!