Története legnagyobb és legfejlettebb villanyautóját mutatta be a Toyota

A hatalmas, több mint öt méter hosszú villany szedán az Audi A6 e-tron, a BMW i5, a Mercedes EQE, a Tesla Model S és a Xiaomi SU7 közvetlen konkurense lesz, de sajnos úgy tűnik, hogy csak Kínában.

A Sanghaji Autószalonon leleplezett bZ7 a tavaly novemberben a Kantoni Autószalonon leleplezett bZ7 Concept szériaközeli változata, amely a Guangzhou Automobile Group (GAC), a Guangzhou Toyota Motor (GTMC), valamint a Toyota által Kínában létrehozott Intelligent ElectroMobility R&D Center (IEM by Toyota) közös fejlesztésének eredménye. Ez a több mint öt méter hosszú, tisztán elektromos hajtású luxusszedán a sajtóanyag szerint egyesíti az őt kifejlesztő vállalatok erősségeit, tehát a Toyoták megbízhatóságát és kiváló gyártási minőségét, valamint a kínai GAC fejlett villanyautó-technológiáját. 

A formája alapján négyajtós kupénak is tekinthető újdonság karcsú és áramvonalas karosszériával rendelkezik, profilnézetből a hátsó ajtó után emelkedő övvonalával nagyon hasonlít az Európában hamarosan kapható, fél méterrel rövidebb C-HR+-ra, bár ezúttal visszafogottabb felületkezelést alkalmaztak a Toyota formatervezői, és a hasmagasság is kisebb, mert nem crossoverről van szó. Alig változott a karosszéria a tavalyi tanulmányhoz képest, viszont a digitális, kamerás visszapillantókat és a kilincseket hagyományosra cserélték. A fekete tető lapos szögben tart a bZ7 hátulja felé, a pörölycápaorr és a hátsó lámpák kidolgozottsága, valamint az elegáns farkiképzés is azt mutatja, hogy a Toyota egy valódi zászlóshajót akart alkotni, amelynek már a megjelenése is tekintélyt parancsoló. Erre utal a keréktárcsák 21 colos átmérője is, a felnikre húzott Michelin Pilot Sport 4 abroncsok tempós haladásra készültek.

Az elektromos csúcsmodell világos, tágas belső térrel és hatalmas infotainment képernyővel rendelkezik, amelyen a Huawei HarmonyOS operációs rendszere fut. A háromküllős kormány, a digitális műszeregység, a HUD kijelző, a magasan futó középkonzol, a LED-es hangulatvilágítás és a valódi fabetétek prémiumhangulatot árasztanak bármiféle cicoma és giccs nélkül. A középkonzol két vezeték nélküli töltőfelületet is tartalmaz, alul pedig egy külön tárolót alakítottak ki benne. Érdekesség, hogy az első ajtók lemezeibe préselt fektetett A-motívum az ajtópanelek belső oldalán is visszaköszön.

Mivel az újdonság a Toyota elektromosautó-kínálatának a tetejére készült, ehhez méltóan a legújabb intelligens technológiákkal lesz felszerelve, de ezek részletezését későbbre hagyta a gyár (a tetőn található Lidar érzékelő azért fejlett önvezető-képességekre utal). Azt azonban bejelentették, hogy a tervek szerint egy éven belül indul meg a bZ7 forgalmazása Kínában. A zászlóshajó mellett a Toyota a Sanghaji Autószalonon bemutatta a bZ5-öt is, amely lényegében a korábbi bZ3C fastback crossover átnevezett változata. Ez a modell a bZ7-essel ellentétben már most csatlakozik a Toyota kínai villanyautó-kínálatában a nemrég frissített bZ4X crossoverhez, a bZ3X SUV-hoz és a bZ3 szedánhoz.

Fotók: Toyota, AutoEvolution

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!