A Nissan Formula E Csapata készen áll a 11. szezonnyitóra São Paulóban

Rowland és Nato mindent megtesz a győzelemért az első GEN3 Evo futamon

A Nissan Formula E Csapata készen áll a GEN3 Evo-korszak megkezdésére. December 7-én elstartol a 2024/25-ös ABB FIA Formula E Világbajnokság a brazíliai São Paulóban.

A japán alakulat, az erős 10. szezonra épít, amely során negyedikként végeztek a csapat és pilóta bajnokságban, az újonnan alapított, gyártói bajnokságban pedig harmadikak lettek.

A Nissan új pilótapárossal vág neki a szezonnak, annak érdekében, hogy a lehető legjobb helyezéseket érhessék el és futamgyőzelmeket zsebelhessenek be. Egy szezon kihagyása után visszatér a tapasztalt Norman Nato, így Oliver Rowlanddal együtt (aki két győzelmet és további öt pódiumhelyezést ért el a 10. szezonban) a team most már kettő Formula E futamgyőztessel büszkélkedhet. Mindkét pilóta rendelkezik a kellő tudással ahhoz, hogy mindent kihozzanak az autókból, amellett, hogy elősegítsék az alakulatot a kocsik fejlesztésében. Nato továbbra is a #17-es számmal versenyez majd a Nissan e-4ORCE 05-ösben, míg Rowland #23-al.

A tavalyi szezonban São Paulóban Rowland az utolsó körön, az utolsó kanyarban egy igazán emlékezetes kettős előzéssel biztosította be a csapat számára a dobogós helyezést. Ez az eredmény csak az egyike volt a brit számos kiemelkedő sikerének a tavalyi idényben, ahol hétszer állhatott dobogóra, köztük futamgyőzelemmel Misanóban és Londonban.

Ez lesz a harmadik alkalom, hogy a Formula E Brazíliába látogat, a házigazda most is a São Paulo Street Circuit, ahol a híres Sambadrome helyszínen a rajongók megcsodálhatják a gyorsabb, erősebb és fenntarthatóbb GEN3 Evo versenyautókat, amelyek a brazil szezonnyitón debütálnak. Külön érdekesség, hogy a fő egyenes a világhírű São Pauló-i Karnevál helyszínén található.

A 2,93 kilométeres pálya 11 kanyart tartalmaz három hosszú egyenessel, amelyeket erős fékezési zónák követnek. A legjobb előzési lehetőségeket az 1-es, 4-es és 7-es kanyarok kínálják, így igazán izgalmas versenyre számíthatunk.

„A tesztelés a GEN3 Evo autóval intenzív volt, azonban sokat tanulhattunk belőle, különösen az új gumikról és az összkerékhajtási rendszerről. Az elmúlt hónapok kemény munkával teltek, és alig várjuk, hogy végre újra pályára léphessünk. A São Paulo-i pálya nagyon különleges, nem olyan, mint sok másik- a pálya nagy sebességű, kemény fékezésekkel és alacsony tapadással, így kihívást jelent majd itt kezdeni a szezont, különösen az új autókkal. Azonban készen állunk, és célunk, hogy a 10. szezon végéhez méltóan kezdjük a 11. szezont is” – mondta Tommaso Volpe a Nissan Formula E csapatának ügyvezető igazgatója.

A Nissan a Formula E bajnokság 5. szezonjában (2018/19) debütált a tisztán elektromos hajtású versenyeken, az első és egyetlen japán gyártóként. Az idei szezonban a csapat a népszerű cseresznyevirágzás díszítést választotta autóira, ami a 9. szezon óta a rajongók kedvence. A mintázat szimbolikus, mivel utal a japán DNS-ére és az új kezdetekre, ami a Nissan Formula E identitását jellemezi.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!