A 2025-ös Honda Super CUB C125

Modellfrissítés

A Honda legendás Super Cubja, mely 1958-ban született és mára több, mint 100 millió darab talált gazdára, folytatja útját immár EURO5+ szabványnak megfelelő, üzemanyagtakarékos, léghűtéses erőforrással. Ugyanakkor, minden, a korábban megismert és megszeretett jellegzetes alkatrész a helyén marad. Ilyen a négyfokozatú sebességváltó és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. Valamint a nagy átmérőjű, simán gördülő kerekek, amelyekhez kényelmes, rugalmas felfüggesztés párosul. Az okoskulccsal működtetés további kényelmet biztosít, míg az új, exkluzív kéttónusú színösszeállítás az eredeti modell korszakalkotó megjelenését idézi.

Bevezetés 

A Super Cub C100 névre keresztelt ősmodellt 1958-ban, a márka fennállásának tizedik évében mutatta be a Honda. Nem más készítette, mint Soichiro Honda és régi üzlettársa, Takeo Fujisawa, méghozzá azzal a céllal, hogy olyan jármű szülessen, mely örömet szerez és hasznos szerepet tölt be az emberek életében. 

Azóta több mint hatvan év telt el, a Super Cub pedig a járműgyártás legnagyobb sikerét érte el, ugyanis az eladott darabszám 2017-ben elérte a 100 milliót! A Super Cub soha nem ment ki a divatból, hiszen egyedi stílusú, könnyen kezelhető, megbízható, takarékos és elképesztően sokoldalú modell. Szépen, csendben elérte, amit Soichiro és Takeo szeretett volna: mobilizálta az emberiséget. 

A Super Cubot 2018-ig Japánban és Dél-Kelet Ázsiában forgalmazták, és mindkét régióban roppant népszerűnek bizonyult. A szigetországban főként flottaüzemeltetők (például a japán állami posta beszerzői) használják a mindennapokban, míg a többi területen a személyi közlekedés egyik legfontosabb eszközeként terjedt el. Tekintettel a – fiatal és idős – városlakók igényeire, a Honda három éve úgy határozott, hogy ismét piacra dobja Európában legendás modelljét. A retró stílusban fogant legújabb változat Super Cub 125 néven került a szalonokba és az urbánus közlekedés modern célszerszámaként vonult be a köztudatba. 

Három évvel ezelőtt a Super Cub C125-t a japán mérnökök számos ponton átdolgozták. Maga az örökzöld stílus nem változott, de egy vadonatúj EURO5-nek megfelelő erőforrást kapott a modell és számos ponton továbbfejlesztették, így alighanem Soichiro és Takeo is roppant büszke lenne rá. Az idei évre technikailag semmin nem változtattak – az EURO5+ megfelelésen kívül -, de az új kéttónusú festés az eredeti és a retró stílusból merít ihletet.

Áttekintés 

Az OBD2-2 érzékelővel ellátott, SOHC-vezérlésű, léghűtéses erőforrást optimalizált ECU-beállítás, valamint módosított szívó- és kipufogóoldal teszi még hatékonyabbá, így megfelel a legújabb EURO5+ előírásoknak. A módosításoknak hála takarékos a motor, átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 1,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint mérve). A sebességváltó maradt négyfokozatú (az üres került „legalulra”), és a Super Cub-hagyományoknak megfelelően röpsúlyos tengelykapcsoló viszi át az erőt a kerékre, így nincs szükség kuplungkarra. 

A klasszikus Cub stílus – praktikus és könnyen kezelhető – változatlan, ám a szériafelszereltséghez tartozik az utasülés és -lábtartó; továbbá változtattak az első-hátsó futómű rugóin, hogy rossz útburkolaton is első osztályú legyen a menetkomfort. Az új tartozékok közé tartozik az USB-csatlakozó és a markolatfűtés. 

A Super Cub C125 egyetlen, exkluzív fényezéssel lesz elérhető a Honda márkakerskedéseiben: 

**ÚJ** Pearl Bosphorus Blue és Pearl Sugarcane Beige.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!