A Citroën tovább erősíti elektromos kínálatát

100 ÉV ELMÚLTÁVAL A CITROËN MÉG MINDIG FELVILLANYOZZA A VILÁGOT
- 1925 júliusában André Citroën felvillanyozta Párizst és vele együtt az egész világot, amikor – megépítése óta először – fénybe borította az Eiffel-tornyot.
- Napjainkban a Citroën innovációi minden eddiginél felvillanyozóbbak, és minden eddiginél erősebben kapcsolódnak a mindennapi élethez. A márka olyan egyszerű, megfizethető megoldásokat mutat be, az új Amitól kezdve az új C3-ason át az e-ROUTES okostelefonos applikációig, amelyek újfent elérhetővé teszik a közönség számára a felelősségteljes mobilitást.
- Az Eiffel-torony kivilágításának századik évfordulóján a Citroën megerősíti azon törekvését, hogy az energetikai átállás meghatározó szereplője legyen, és folytatja azon modelljeinek bevezetését, amelyekkel mindannyiunk hasznára elháríthatja a villamosítást gátló akadályokat.
1925. július 4.-én, az esti órákban hatalmas, világító betűk írták ki a Citroën nevet a párizsi Eiffel-toronyra. Fernand Jacopozzi világítástechnikai mérnök meggyőzte André Citroënt, hogy támogassa őrült ötletét, és világítsák ki a francia főváros legismertebb látványosságát. André Citroën maga is felvilágosult elme volt. Pontosan tudta, hogy mekkora műszaki kihívással jár ez a vakmerő elképzelés, hogy milyen hatalmas hatással lesz az egész világra, és persze azzal is tisztában volt, hogy micsoda reklámlehetőséget jelent ez számára. Megdöbbentés, innováció és a határok feszegetésére – ezeket a veleszületett képességeket André Citroën az üzleti élet legváltozatosabb területein hasznosította, a termeléstől kezdve a technológiákon át az értékesítésig, az ügyfélkapcsolati tevékenységektől az emberi erőforrások kezelésén át a kommunikációig. A társadalmat bensőségesen ismerő Citroën arra törekedett, hogy a még szabadabb mozgás és a függetlenség érdekében minél szélesebb körben elérhetővé tegye az automobil élményét.

Ez az a küldetéstudat, amely a kezdetektől fűtötte, és fűti ma is a márka minden tevékenységét, immár több mint száz éve. Azt a márkát, amely az emberekhez közel álló, közülük való autógyártóként teremtette meg az igényeiket minden síkon kielégítő mobilitási megoldásokat. Napjainkban az energetikai átállás jelenti a legnagyobb kihívást, ám ez egyben vízválasztónak is bizonyul, hiszen sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy lecseréljék az autójukat. Ahhoz, hogy az innováció felelősségteljes és megfizethető legyen, a villamosítás és az online kapcsolódás területeire kell összpontosítani.
A Citroën pontosan ezen a téren lép fel, mint a megfelelő időben kezdeményezett, önkéntes villamosítás úttörője. Annak érdekében, hogy az elektromos mobilitást elérhetővé tegyük ügyfeleink számára, minden típusunkból fejlesztettünk egyszerűen használható, üzemanyag-takarékos hibrid változatot. Ezen túlmenően a Citroën 2020-ban az elsők között kínált tisztán elektromos szedánt (C4) az alsó-középkategóriában, és még ugyanebben az évben elsőként teremtette meg a barátságos és gazdaságos elektromos mikromobilitás feltételeit az Ami bemutatásával. 2024-ben újfent a Citroën volt a legelső márka, amely az új C3 bevezetésével olyan elektromos városi kisautóval bővítette európai kínálatát, amely nem csak megfizethető, de a helykínálat és a kényelem terén sem követel kompromisszumot. Ezt követően a Stellantis-csoporton belül elsőként vezette be az utazásokat elősegítő, online asszisztenst: az e-ROUTES applikációt.
Száz év elteltével a Citroën továbbra is felvillanyozza a világot, és számos termékbevezetéssel tör az élre. Érkezik az új Ami és annak Buggy változata, valamint az új C3 még olcsóbb elektromos változata, amely kevesebb mint 20 000 euróért csaknem 200 kilométeres hatótávolságot kínál, ugyanakkor hibrid változatban is elérhető. A C3 Aircross új, nagyobb kapacitású akkumulátora 400 kilométeres hatótávolságot biztosít, míg a márka új alsó-középkategóriás szabadidőjárművének (C-SUV), a C5 Aircross modellnek az elektromos hatótávolsága eléri a 680 kilométert!
1925. július 4.: André Citroën felvillanyozza Párizst
Néhány hét alatt hat különböző színben 250 000 villanykörtét szereltek fel az Eiffel-toronyra, és ezeket 6000 méternyi kábellel kötötték össze. Amikor 1925. július 4-én felkapcsolták a villanyt, 40 másodperc leforgása alatt kilenc fénygrafika jelent meg az emberek szemei előtt: az arabeszkek, hullócsillagok, üstökösök és hasonló látványosságok után feltűnt hét betű – C.I.T.R.O.Ë.N. – és a dupla chevron-jel. Ezután az egész mutatványt megismételték az ámuló párizsi közönség legnagyobb örömére.
1934-ig André Citroën volt a fények ura az Eiffel-tornyon: évről évre megújította az installációt, méghozzá a Citroën márka már ekkor pontosan megfogalmazott filozófiájához híven: a technológiai innovációt nem csak az élet középpontjába, de annak szolgálatába is állította. 1928-ban például két, egyenként 20 méteres átmérőjű, megvilágított óralap tájékoztatta a párizsiakat a pontos időről. 1934-ben pedig egy gigantikus, 160 méteres hőmérő magasodott a város felé, hogy mindenki láthassa, milyen hideg vagy meleg van a városban.
Citroën innovációk a mindennapi élet szolgálatában
Eredeti, hatékony és praktikus megoldások forrása, merész és innovatív. A Citroën soha nem tér el ettől az iránytól, amelyre számos ikonikus példa született már. A Traction Avant stílusos megjelenésével, robusztus technikájával és számos technológiai innovációjával tartós benyomást tett a fogyasztókra. A második világháborút követően hatalmas feladat várt a márkára: megfizethető, takarékos mobilitási megoldást kellett biztosítania az európaiak számára. A Citroën pedig helyt állt: így született meg az ikonikus Citroën 2CV, illetve a vállalkozások számára tervezett Type H, az első könnyű haszonjármű. A Citroën ezt követően a szabadidős igényeket is kielégítette: az Ami 6, a GS és a Méhari egytől egyig olyan modellek voltak, amelyek hű társként tarthattak az ügyfelekkel a családi nyaralásokon.
Napjainkban, amikor nem kisebb kihívás vár a társadalomra, mint hogy a lehető legtöbb ember számára biztosítson megfizethető elektromos járműveket, a Citroën ismét képes felnőni a feladathoz, és olyan praktikus, innovatív megoldásokkal támogatja az ügyfeleket, amelyek minden szükségleteiket kielégítik. Az Ami bevezetésével megteremtette az emissziómentes mikromobilitás fogalmát; az ë-C3 személyében elsőként kínált megfizethető elektromos járművet az európai vásárlók számára; az ë-C4 a C-szegmensben nyújt úttörő villamosított megoldást; a könnyű haszonjárművek megújult kínálatán belül pedig minden méretosztályban rendelkezésre áll elektromos hajtáslánc. Olyan egyszerű és megfizethető megoldásokra épülő elektromos ajánlatokról van szó, mint a C3 és C3 Aircross modelleknél alkalmazott LFP akkumulátorok; a C4 és C4 X észszerűen méretezett akkumulátorai, amelyek a mindennapokban kisebb tömeget és alacsonyabb költségeket jelentenek az ügyfelek számára, ugyanakkor a 100 kW-os gyorstöltés támogatása révén nagyobb távolságok megtételére is alkalmasak; vagy az e-ROUTES okostelefonos applikáció: egy online asszisztens, amely problémamentessé és felszabadulttá teszi akár a hosszú utazásokat is.
2025-ben a tisztán elektromos modellek megerősített kínálatával elégítjük ki ügyfeleink minden igényét és elvárását
A Citroën szilárdan kitart elképzelései mellett, és tovább erősíti tisztán elektromos modellekből álló palettáját, hogy a lehető legrelevánsabb, leginkább versenyképes módon elégítse ki ügyfelei igényeit:
- Újjászületik a Citroën Ami, és megjelenik a kínálatban az Ami Buggy
A bemutatkozása óta eltelt négy év során a Citroën Ami valóságos kulturális jelenséggé vált, amely több mint 75 000 ember számára szolgált már első belépési pontként a zéró károsanyag-kibocsátású mikromobilitás piacára. A 2024-es Párizsi Autószalonon bemutatott új Ami még vonzóbb, még karakteresebb lett, ugyanakkor megőrizte az eredeti modell elérhetőségét és praktikumát, valamint különösen versenyképes árképzését: a modell induló ára 7990 euró. Az Ami elsődleges küldetése, hogy a lehető legtöbb ember számára biztosítsa a függetlenség és a mobilitás szabadságát. A modell megjelenése számos színcsomaggal tehető egyedivé, a különböző felhasználási területekre pedig olyan kiegészítőkkel készíthető fel, mint a Cargo csomag vagy az Ami for All csomag. A 2025-ös modellév másik újdonsága a kínálatba frissen érkező új Ami Buggy modellváltozat. Huncut, kalandkedvelő megjelenésével élvezetes és játékos mobilitást, szabadidős kikapcsolódást ígér. És ha még ez sem volna elegendő, az Ami Buggy a felülmúlhatatlanul pikáns Palmeira kivitelben is elérhető.
Az ügyfelek 2025 májusától adhatnak le megrendeléseket a modellre. Az Ami Magyarországon nem rendelhető.
- Citroën ë-C3: még megfizethetőbb lesz a Citroën legnépszerűbb elektromos járműve
A 2024-ben bemutatott ë-C3 hatalmas áttörést ért el: olyan sokoldalú, tágas, komfortos és hiánytalanul felszerelt modell, amelyet Európában gyártanak, és amely már 23 300 eurótól megvásárolható (hazai induló ára 9 990 000 Ft), ezáltal még egyszerűbbé teszi a belépést az elektromos mobilitás világába. Az ë-C3 máris több mint 135 000 ügyfélmegrendeléssel büszkélkedhet, most pedig érkezik egy még megfizethetőbb ë-C3 változat, amely mindössze 19 990 eurótól elérhető, így még vonzóbbá teszi a Citroën elektromos típusát. Az új változat az ë-C3 már jól ismert értékeit – a dizájnt, a kényelmet és az innovációt – 200 km* hatótávolsággal társítja, így az ügyfelek gondtalanul közlekedhetnek vele a mindennapi városi és elővárosi forgalomban. A 30 kWh kapacitású LFP akkumulátorral és 82 lóerős villanymotorral felszerelt variáns opcióként 30 kW-os gyorstöltővel is megvásárolható.
Az ügyfelek 2025 nyarától adhatnak le megrendeléseket a modellre.
- Citroën ë-C3 Aircross: hamarosan akár 400 km hatótávolsággal
A Citroën első tisztán elektromos kompakt szabadidőjárműve jelenleg egy különösen megfizethető konfigurációban elérhető, amelynek 44 kWh kapacitású akkumulátora 300 kilométert* meghaladó hatótávolságot tesz lehetővé. 2025-től pedig egy nagyobb teljesítményű akkumulátor is felkerül a palettára, így a hatótávolság elérheti a 400 kilométert*. Mindez a városi szabadidőjárművek (B-SUV) kategóriájának leginkább megfizethető, kifejezetten tágas képviselőjévé teszi a C3 Aircross-t, amely az ügyfelek által elvárt karakter és teljesítmény mellett a mostantól kapható 54 kWh-os LFP akkumulátor és 136 lóerős villanymotor jóvoltából az eddigieknél is sokoldalúbb.
Az ügyfelek 2025 nyarától adhatnak le megrendeléseket a modellre.
- Új Citroën ë-C5 Aircross: elektromos szabadidőjármű, amely a legteljesebb utazási komfortot nyújtja
Az alsó-középkategóriás szabadidőjárművek (C-SUV) kategóriájának legkényelmesebb képviselője, a vadonatúj Citroën ë-C5 Aircross kivételes hatótávolságával is új mércét állít: a 73 kWh kapacitású akkumulátorral 520*, a 97 kWh-ás akkumulátorral pedig 680 kilométert* tehetünk meg egyetlen feltöltéssel. A nappali szoba komfortját kínáló autóval könnyedén közlekedhetünk elektromosan a mindennapokban, és akkor sincs miért aggódni, ha hosszabb útra indulunk.
Részletes információk 2025. április 29-én.
- A C4 – C4 X – C5 Aircross modellek 3D online navigációs rendszerébe integrált útvonal-tervező
A Citroën a fedélzeti infotainment rendszerbe közvetlenül beágyazott elektromos rendszerrel teszi egyszerűvé a mindennapokat. A Connect Plus csomaghoz kapcsolódó funkció gyerekjátékká teszi az utazások megtervezését: teljes körű navigációs élményt kínál, optimalizálja az utazások időtartamát, és lehetővé teszi, hogy valós időben keressük meg a számunkra legalkalmasabb töltőpontokat. Egyszóval hamisítatlan személyi titkár, amely mindenkor, mindenhol az ügyféllel tart. A rendszer állandó kapcsolatban áll a járműadatokkal (különös tekintettel az akkumulátor töltöttségi szintjére), a forgalmi helyzettel, valamint a megtervezett útvonal mentén található töltőállomások pillanatnyi állapotával. Azon járművek esetében, amelyek nem rendelkeznek 3D navigációs rendszerrel vagy más infotainment rendszerrel, a Citroën e-ROUTES mobil applikáció kínál hasonló funkcionalitást.
2025 közepétől.
*WLTP vegyes ciklus szerint.