A Toyota C-HR is belépett az egymilliós klubba

A Toyota C-HR története Európában egyedülálló sikertörténet: a merész formatervezésű, kupé-szerű sziluettel hódító C-SUV modellből immár egymillió darab talált gazdára a kontinensen. Az európai tervezésű, fejlesztésű és gyártású második generáció nemcsak stílusában, hanem technológiájában is tovább emelte a mércét, amit a vásárlók azonnal értékeltek. Az új Plug-in Hybrid változat nemcsak lenyűgöző, akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál, de jelentős lendületet adott a Toyota PHEV-eladásainak is, amelyek az elmúlt évben 93 százalékkal nőttek.

A C-HR népszerűsége nem véletlen: a lenyűgöző dizájn és az olyan prémium funkciók, mint a süllyesztett ajtókilincsek vagy a 64 színű hangulatvilágítás, új stílusos vásárlóréteget vonzottak a Toyota-hoz. Ezzel együtt a modell megbízható hibrid hajtáslánca és kiemelkedő vezetési élménye tovább erősíti a Toyota európai jelenlétét, miközben a helyi gyártás és a fenntartható technológiák is hangsúlyos szerepet kapnak az új generációban.

Az úttörő Toyota C-HR újabb kiemelkedő sikert ér el, hiszen év végére elérte az egymilliós mérföldkövet az európai eladások tekintetében, ezzel is kihangsúlyozva, hogy a Toyota egyik legkelendőbb modellje és márkaikonja a kontinensen.

A 2016-ban bemutatott Toyota C-HR mérföldkőnek számított, és számít azóta is a Toyota életében, hiszen rendhagyó formáinak, élvezetes vezethetőségének és prémium minőségének köszönhetően új, stílustudatos közönséghez juttatja el a márkát. Merész, éles, a sportkupék dinamikus vonalaira emlékeztető formatervével új mércét állított fel az európai C-SUV szegmensben.

Jellegzetes megjelenése hozzájárult ahhoz, hogy pozitív irányba terelje a Toyota megítélését Európában, és erős érzelmi lökést adott a márkának. A vásárlók pozitívan reagáltak, hiszen az ügyfelek több mint fele az autó stílusát jelölte meg a vásárlás fő okaként, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota C-HR a márka legjobban teljesítő modellje lett az új vásárlók körében.

A Toyota C-HR első generációja még modellciklusa végén is jól teljesített az értékesítés terén, és ezt a teljesítményt továbbvitte a második generáció is, hiszen továbbra is a Toyota egyik legnépszerűbb modellje maradt, amely még mindig új vásárlókat vonz. Eközben az új Toyota C-HR PHEV jelentősen hozzájárult ahhoz, hogy az előző évhez képest 93 százalékkal nőttek a márka plug-in hibrid eladásai.

A Toyota C-HR második generációja az európai vásárlókhoz való kötődését erősítve a helyi tervezés, fejlesztés és gyártás előnyeit élvezheti. A Toyota mérnökei és tervezői a Brüsszel melletti Zaventemben található műszaki központban dolgoznak, ahol innovatív fejlesztéseket, többek között a kontinens felhasználóitól származó valós idejű adatokat hasznosítják.

A Toyota C-HR ikonikus kupé sziluettje mindig is kiemelkedett a tömegből, és a második generáció még inkább kihangsúlyozza ezt a merész megjelenést a szélesebb, magabiztosabb kiállással, amelyet éles karaktervonalak és kifinomult formák erősítenek. A „sorozatgyártású koncepcióautó” víziójához hűen az új Toyota C-HR olyan prémium funkciókat kínál – mint a süllyesztett ajtókilincsek, a dinamikus, 64 szín megjelenítésére képes belső hangulatvilágítás és az árnyékoló nélküli panorámatető –, amelyek a személyre szabott felhasználói élmény részeként az ügyfelet helyezik a jármű középpontjába.

A legújabb Toyota C-HR kínálatában először szerepel PHEV – a Plug-in Hybrid 220 változat –, amely a modern európai vásárlói igényeknek és szokásoknak megfelelő EV hatótávolsággal rendelkezik. Egy valódi elektromos jármű könnyed, zökkenőmentes vezethetőségét kínálja, 66 kilométeres hatótávolsággal (WLTP kombinált), de kizárólag városi vagy használat esetén a pontos felszereltségtől függően akár 100 km körüli tisztán elektromos hatótávolságot is képes elérni (WTLP EAER City). A kettős DNS-t megtestesítő Plug-in Hybrid 220 az akkumulátor lemerülésekor automatikusan hibrid üzemmódba kapcsol, így a felhasználók a Toyota kategóriaelső hibrid technológiájának megnyugtató és rugalmas előnyeit élvezhetik, ami minden utazás során folyamatos hatékonyságot biztosít.

A helyi gyártásnak megfelelően – a Toyota esetében első ízben – a PHEV akkumulátorok Európában, a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) szakaryai üzemében készülnek, amely idén ünnepli fennállásának 30. évfordulóját.

A Plug-in Hybrid 220 mellett három hibrid hajtáslánc is a Toyota legújabb, ötödik generációs hibridtechnológiáján alapul, hangsúlyozva a Toyota karbonsemlegességhez vezető, inkluzív, több technológiát alkalmazó útját. A Hybrid 140 1,8 literes motorral és 140 lóerővel rendelkezik, míg a még magával ragadóbb vezetési élményre vágyó ügyfelek számára a Hybrid 200 a 2,0 literes motor teljesítményét és hatékonyságát kombinálja 197 lóerővel és 190 Nm nyomatékkal. A Hybrid 200 AWD-i változat a valódi összkerékhajtás magabiztosságát és biztonságát nyújtja. A nagyobb teljesítmény és nyomaték mellett jobb tapadást és stabilitást, pontosabb kanyarvételt és nagyobb magabiztosságot biztosít a legkülönbözőbb útviszonyok között.

Az új Toyota C-HR az eredeti modell magával ragadó kezelhetőségére épített, és a vezetési dinamika terén sem kell kompromisszumot kötni a frissített Toyota New Generation Architecture (TNGA) platformnak köszönhetően, amely nagyobb torziós merevséget és kisebb tömeget biztosít. A magasan fejlett aerodinamika 0,318-as légellenállási együtthatót eredményez, amelyet a csökkentett homlokfelület és a karosszéria alakjának – beleértve az alvázat is – átfogó finomítása révén értek el a légáramlás optimalizálása érdekében. A világon először a Toyota járművénél a Plug-in Hybrid 220 és a GR SPORT modellekben a ZF frekvenciaérzékeny vezérléssel (FSC) rendelkező felfüggesztése javítja a kezelhetőséget és a menetkomfortot.

Az új Toyota C-HR a kategóriájában vezető hatékonyságán túlmenően új, újrahasznosított anyagok bevezetésével, valamint a jármű tömegét és a gyártás során a CO2-kibocsátást csökkentő fejlett technológiákkal tovább csökkenti a környezetre gyakorolt hatását.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!