A Toyota gyártja a legbiztonságosabb pickupot

Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó járműbiztonsági tesztjeit. A pickupok népes mezőnyében egyetlen modell érte csak el a legmagasabb minősítést: a Toyota Tundra.

A 2025-ös modellévi Toyota Tundra kategóriájának egyetlen képviselőjeként Top Safety Pick+ minősítést szerzett az Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) közlekedésbiztonsági biztosító intézet legújabb vizsgálatán, és ezzel hivatalosan is a legjobb választás azon ügyfelek számára, akik a lehető legbiztonságosabb pickupot keresik.

Az IIHS az Euro NCAP észak-amerikai megfelelője abból a szempontból, hogy mindkét szervezet átfogó, törésteszteket és laboratóriumi méréseket egyaránt magában foglaló vizsgálatoknak veti alá az új járműveket. A szempontok és a vizsgált jellemzők részben eltérőek – Európában például nagyobb hangsúlyt fektetnek a digitális vezetőtámogató funkciók meglétére és működésére, míg Észak-Amerikában olyan, egyébként nagyon fontos vizsgálatokat is végeznek, amelyek az Euro NCAP portfóliójából hiányoznak – ilyet például a fényszórók hatékonysága, vagy az utascella stabilitása borulásos balesetnél. 

Ráadásul mindkét szervezet folyamatosan szigorítja a követelményeket. Európában legutóbb 2023-ban vezettek be magasabb normákat, míg az IIHS az idei, 2025-ös tesztektől kezdve követel jelentősen többet a vizsgált autóktól – például nagyobb hangsúlyt fektetnek a hátul utazók (alapvetően a gyermekek) biztonságára, valamint a félátfedéses frontális ütközésekre.

Pont ezeknek az utóbbi mérési szempontoknak köszönhetően vált kegyvesztetté a tavalyi győztes, az Európában nem forgalmazott, tisztán elektromos Rivian R1T, átadva helyét a Toyota Tundrának, amely viszont a márkától megszokott, magas szintű védelmet biztosítja a gyermek utasok számára. Ennek érdekében a 2025-ös modellévre a Toyota mérnökei áttervezték a hátsó üléseket, illetve a hátsó biztonsági öveket, így szavatolva, hogy frontális ütközés esetén még nagyobb biztonságban legyenek az itt helyet foglaló utasok.

Noha a Tundra hivatalosan továbbra sem kapható Európában, hazai piacán elért sikere mégis jelentőséggel bír a számunkra. Az autó ugyanis ugyanarra a TNGA-F platformra épül, amelyet a közúti és terepalkalmassága, valamint egyedi formatervezése miatt rendkívüli népszerűségnek örvendő Toyota Land Cruiser 250 is alkalmaz. Ennek a robusztus modellnek az európai töréstesztje még várat magára, ám a Tundra kiválóságának ismeretében megnyugodhatnak az ügyfelek, hiszen immár igazoltan a világ egyik legbiztonságosabb alvázas, összkerékhajtású konstrukcióját választották.

Fotók: IIHS, YouTube

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!