DS N°8
DS N°8: EGYSZERRE DINAMIKUS ÉS NYUGODT
A DS N°8 egyszerre nyújt dinamizmust és nyugalmat, köszönhetően a vezetési élmény fokozására tervezett csúcstechnológiák alkalmazásának. Az utazás művészete a DS Automobiles által elképzelt és kifejlesztett eszközökkel kel életre.
“A DS N°8, márkánk új, 100%-ban elektromos zászlóshajója abszolút kényelmet kínál anélkül, hogy kompromisszumot kötne a dinamikus viselkedés terén, a szegmensben egyedülálló elektromos hatékonyságot és a legmagasabb szintű biztonságot nyújtva.”
Agnès Tesson-Faget, DS Automobiles termékigazgató
A DS N°8 a Stellantis csoport STLA Medium platformján alapul. Ezt hosszában és szélességében optimalizálták, hogy akár 97,2 kWh hasznos kapacitású akkumulátor is elhelyezhető legyen rajta. Emellett a DS Automobiles új zászlóshajójának nagy, 740 mm átmérőjű kerekeit is fogadja. Az akkumulátorok kapacitásának, a nagy tengelytávnak és a nagy kerekeknek ez a kombinációja egyedülálló a piacon.
A DS N°8 új első és hátsó felfüggesztést, az elektromos technológiához igazított fékrendszert és a márka DNS-éhez tökéletesen illeszkedő futómű-beállításokat kap.
Franciaországban gyártott akkumulátorok
A Stellantis Group stratégiája a vertikális integrációt szorgalmazza, és fő villamosítási technológiáit belsőleg tervezi és gyártja, francia területen. Így a DS N°8 NMC (nikkel-mangán-kobalt) akkumulátorcelláit Billy-Berclau Douvrinben (62, Franciaország) tervezi és gyártja az ACC, egy vegyesvállalat, amelynek a Stellantis az egyik alapítója és legnagyobb részvényese.
A DS N°8 villanymotorját Trémeryben (57, Franciaország) tervezte és gyártja az Emotors, a csoport másik vegyesvállalata.
Akár 350 LE és 750 km autonómia
A DS N°8 háromféle 100%-ban elektromos motorral lesz elérhető, 230 LE, 245 LE és 350 LE teljesítménnyel, utóbbit két villanymotorral és összkerékhajtással szerelik fel. Minden motor kiegészítő teljesítményt nyújt, ami átmenetileg további 30 LE-t ad az FWD változathoz – azaz 260 LE -, 35 LE-t az FWD LONG RANGE változathoz – azaz 280 LE -, és 25 LE-t az AWD LONG RANGE változathoz, azaz 375 LE-t.
Az autó aerodinamikáján végzett munka lehetővé teszi az autonómia jelentős javítását, miközben hű marad a márka stilisztikai és technológiai DNS-éhez. A DS N°8 két akkumulátorral kapható. Az első 74 kWh hasznos kapacitást kínál, és DS N°8 FWD (230 LE) kapja meg. A másodikat, 97,2 kWh hasznos kapacitással az FWD LONG RANGE (245 LE) és AWD LONG RANGE (350 LE) változatokba építik be. A DS N°8 FWD LONG RANGE 750 km-es hatótávolságot ér el 12,9 kWh/100 km fogyasztás mellett (WLTP szabványos ciklus). Lenyűgöző, több mint 500 km-es hatótávval büszkélkedhet autópályán is (állandó 120 km/h sebesség mellett).
A DS N°8 kiváltó teljesítményt kínál: 0-tól 100 km/h-ra 5,4 s alatt gyorsul fel AWD LONG RANGE változat, és 7,7/7,8 s alatt az FWD változatok. A végsebesség 190 km/h-ra korlátozott.
Intelligens négykerék-hajtás
A DS N°8 AWD LONG RANGE esetében a hátsó elektromos egység vezérlését úgy alakították ki, hogy a vezetési módoktól és helyzetektől függően a legjobb élményt nyújtsa. ECO módban a DS N°8 csak elsőkerék-hajtásban halad előre, kivéve a kick-down esetét, amely azonnal felszabadítja mind a négy kerékre rendelkezésre álló teljesítményt. NORMÁL üzemmódban a DS N°8 AWD LONG RANGE mindkét motorját használja az optimális tapadás érdekében indításkor, majd a hátsó egység 15 és 140 km/h között lekapcsol, ha a tapadási viszonyok megengedik. Ha szükséges, a hátsó motor azonnal újracsatlakozik. Ez a pontos kioldás maximalizálja az energiahatékonyságot és ezáltal az autonómiát. A SPORT és AWD üzemmódban a vezető az állandó négykerék-hajtás előnyeit élvezheti az egyes vezetési módokra jellemző nyomatékkezeléssel. SPORT módban a teljesítmény élvez elsőbbséget, míg az AWD mód optimalizálja a tapadást.
Könnyebb újratöltés
A DS N°8 lehetővé teszi a hosszú utazások során a megállások számának és időtartamának korlátozását. Ez az egyetlen jármű a kategóriájában, amely 450 km-t képes megtenni Párizstól Lyonig autópályán anélkül, hogy fel kellene tölteni.
A 20% és 55% közötti töltöttségi szint esetén állandó 160 kW maximális töltési teljesítménynek és az akkumulátor előkondicionáló berendezésnek köszönhetően a gyorscsatlakozón 27 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető az autó. Ez mindössze 10 perc alatt 200 km autonómia elérését jelenti.
A kevesebb hatósávolságot igénylő mindennapi utazásokhoz a DS N°8 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltővel rendelkezik (később 22 kW is elérhető), és intelligens akkumulátorkezelést kínál. Az autó központi képernyőjéről vagy a MyDS alkalmazáson keresztül aktiválható SBM (Smart Battery Management) 80%-ra korlátozza a töltöttséget, ami a cellák teljesítményének és tartósságának védelme érdekében ajánlott.
A 11 kW-os és 22 kW-os fedélzeti töltők V2L (Vehicle to load) funkciót kínálnak egy külső elektromos eszköz újratöltéséhez.
A DS N°8 az energikus nyugalmat testesíti meg. Az autonómiát és a könnyű használatot elősegítő funkciók előnyeit élvezi:
Széria hőszivattyú
Ez egy energiatakarékos légkondicionáló rendszer, amelyben a hűtőközeget többször összenyomják, cseppfolyósítják és elpárologtatják, hogy hőt cseréljenek a külső levegővel. A magas energiahatékonyságnak köszönhetően az utastér fűtéséhez szükséges teljesítmény akár 40%-kal kevesebb, mint egy hasonló rendszerrel nem rendelkező járműnél. A DS N°8 így magasabb szintű hőkomfortot kínál, miközben megőrzi az akkumulátorok energiáját.
Regeneratív fékezés és egypedálos üzemmód
Az aerodinamikának köszönhetően rendkívül hatékony DS N°8 a motorok és akkumulátorok köré kifejlesztett műszaki megoldások tekintetében is sokat kínál. A mechanikus pedálos fékezésen kívül a DS N°8 három különböző regeneratív fékezési módot kínál: klasszikus regenerálást (0,6 m/s2), mérsékelt regenerációt (1,2 m/s2) és fokozott regenerációt (1,8 m/s2). A regeneratív fékezés azonnal megkezdődik, amint a vezető elengedi a gázpedált, és a teljesítményt a kormányon lévő fülekkel lehet szabályozni. A DS N°8 a memóriában tartja az utoljára használt módot.
A különböző regenerációs szinteken túl a DS N°8 egypedálos funkciót is kínál. A középkonzolon található gombbal aktiválható, így a fékpedál megérintése nélkül is sima vezetési élményt nyújt. A vezető ekkor a változó fékezés előnyeit élvezheti, amely -2,5 m/s²-ig, illetve az autó leállásáig fokozódik.