Limitált szériával bővült a Toyota GR86 választéka

A múltidéző citromsárga fényezéséről könnyen felismerhető Yuzu Edition az alapmodellnél harapósabb fékekkel és jobb lengéscsillapítókkal rendelkezik.

A 2021-ben bemutatott GR86 egy igazi régi vágású sportautó, amely kompakt méreteinek, kis tömegének, érzékeny kormányzásának, stabil futóművének és hátsókerék-meghajtásának köszönhetően mind a szűk kanyarokban, mind a nyílt utakon fürgének érződik, és olyan különleges vezetési élményt nyújt, amely a szórakozást helyezi előtérbe az abszolút teljesítmény és a köridők helyett. Tavaly a Gazoo Racing mérnöki csapata változtatott a típus hangolásán, még élvezetesebb vezetési élményt hozva létre. A frissítések közé tartozott a gázpedál-karakterisztika módosítása a könnyebb gázfröccsadás érdekében, valamint a motornyomaték-szabályozás finomhangolása, ami közvetlenebb gázreakciót és még nagyobb linearitást, valamint nagy sebességnél is könnyed vezethetőséget eredményezett. Mindezen frissítések természetesen átkerülnek a 2026-os modellévű autókba is, azonban Észak-Amerikában megjelenik a kínálatban GR86 Yuzu Edition is, amely további műszaki és esztétikai előnyöket kínál.

Ennek az új limitált szériás verziónak a fényezése a GR86 elődeinek, a GT86-nak és a Scion FR-S-nek a különkiadásaira (Giallo, Release Series 1.0.) utal, amelyekkel a legendás 2000GT egy különleges, citromsárgára festett példánya előtt tisztelgett a Toyota tíz évvel ezelőtt. Azt a sportkocsit 1968-ban nevezte be a gyár egy, a Jatabe versenypályán megrendezett 72 órás hosszútávú versenyre. A döntött kanyarú aszfaltcsíkon az igen megbízható és gyors 2000GT 207,2 km/h-s átlagsebességet ért el, a három ott töltött nap során megdöntött három világcsúcsot, és tizenhárom nemzetközi sebességrekordot is felállított.

A premiumfelszereltségű GR86-oson alapuló új Yuzu Edition 18 colos matt fekete keréktárcsákkal és egyéb, feketére fújt külső látványelemekkel (küszöbök, légterelők) gazdagodott. A limitált szériás modell fekete belső terét – beleértve a mélyre elhelyezett, Alcantara-kárpitozású sportüléseket, a váltószoknyát, a sportkormányt és a kézifékkart – sárga cérnával varrt öltések dobják fel, az üléseken sárga pöttyök is megjelentek a perforációnál az ülőfelületen és a háttámlán.

Nem csak optikailag más a Yuzu Edition, ugyanis megerősített Brembo fékek javítják benne a fékhatást és csökkentik a fékfáradási hajlamot. A pirosra festett, négydugattyús első féknyergek 325 mm átmérőjű tárcsákat, a kétdugattyús hátsók pedig 315 mm átmérőjű tárcsákat szorítanak. Nem csak megállni, hanem kanyarodni is jobb a Yuzu Editionnel, ugyanis speciális Sachs csillapítók biztosítanak számára extra stabilitást, miközben megőrzik a GR86 védjegyének számító játékos kezelhetőséget és agilitást. A nagynyomású nitrogénnel és olajjal töltött lengéscsillapítókat úgy tervezték, hogy széles sebességtartományban nyeljék el a rezgéseket és biztosítsák, hogy a gumiabroncsok a lehető legtöbb ideig érintkezzenek a talajjal rossz minőségű útburkolaton történő dinamikus vezetés során is, emellett az útról érkező visszajelzések és a gördülési komfort között is ideális egyensúlyt jelentenek. Szerencsére az új Brembo fékek és Sachs gátlók nem a Yuzu Edition kiváltságai, az opciós Teljesítménycsomag megvásárlásával bármelyik 2026-os modellévű GR86-ba bekerülhetnek. Emellett az amerikai vásárlók további kiegészítőkkel, például a GR-logóval ellátott, ezüstszínű végekkel ellátott Cat-back sportkipufogóval és Yuzu Edition karosszériakészlettel is testre szabhatják kupéjukat.  

A 2026-os modellévű GR86 háromféle kivitelben lesz elérhető Észak-Amerikában: GR86, GR86 Premium és GR86 Yuzu Edition. Ezen kívül hatfokozatú kézi vagy szintén hatfokozatú automata sebességváltó közül lehet választani, a 2,4 literes, négyhengeres szívó boxermotor mindkét esetben 231 lóerőt és 249 Nm nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre. 2025 őszén érkezik a 2026-os modellévű változat a Toyota márkakereskedésekbe, de aki Yuzu Editiont akar, annak sietnie kell, mert mindössze 860 darabot szállítanak belőle az Egyesült Államokba.

Fotók: Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!