Még az idén bemutatkozik a GT3-as Lexus

A Toyota Gazoo Racing globális motorsport-igazgatója, Kadzsi Maszaja biztató híreket árult el a hamarosan utcai és versenykivitelben is debütáló orrmotoros szupersportkocsiról.
Úgy néz ki, hogy a Lexus következő generációs GT3-as versenyautójának hivatalos bemutatója még idén megtörténik a 2026-ra várt első versenye előtt, árulta el a Toyota Gazoo Racing egyik vezetője a pályaversenyzésre specializálódott Sportscar365 online magazinnak. Több mint három évvel a Toyota GR GT3 tanulmány Tokiói Autószalonon tartott leleplezése után az abból készített végleges autót – amely a versenypályákon a Lexus RC F GT3-ast fogja váltani – még mindig nem mutatták be hivatalosan, annak ellenére, hogy rengeteg kémfotó készült arról az elmúlt években, hogy sokat tesztelték különböző versenypályákon. Állítólag az új autó fejlesztése gyakorlatilag már befejeződött, és a GT3-as Lexus kevesebb mint egy év múlva már versenyeken is indulni fog.
Valószínűleg LFR néven érkezik a Lexus-kínálat tetejére a várva várt újdonság, utalva a legendás LFA-val való rokonságra. A Toyota Racing Development korábbi elnöke, David Wilson tavaly a Sportscar365-nek azt mondta, hogy az új modell a Daytona 24 óráson debütálhat versenykörülmények között 2026 januárjában, de ezt azóta nem erősítették meg. A Toyota Gazoo Racing globális motorsport-igazgatója, Kadzsi Maszaja nemrég jó hírekről számolt be ugyanennek a lapnak az autóval kapcsolatban.
„A fejlesztés továbbra is folyamatban van, az előre meghatározott ütemterv szerint haladunk, és nem aggódunk amiatt, hogy késnénk”
– mondta márciusban.
„A terveink nem változtak.”






Szinte biztos, hogy a globális motorsportnaptár egy fontos eseményén tartják majd a leleplezést, elképzelhető, hogy a júniusi Le Mans-i 24 óráson Franciaországban, a szeptember végi Fuji 6 óráson Japánban, vagy az IMSA bajnokság atlantai szezonzáróján, az októberi Petit Le Mans-on az Egyesült Államokban. „Még mindig fontolgatjuk, hogy mikor legyen a bemutató” – mondta Kadzsi, amikor erről kérdezték.
Az új autó fejlesztése – amelyben a Lexus gyári IMSA-versenyzői, Jack Hawksworth és Ben Barnicoat is aktívan részt vettek – az elmúlt két évben főleg Japánban és Európában zajlott. A tervek szerint a versenyváltozat az első szezonjában rögtön három bajnokságban, a nemzetközi FIA Hosszútávú-világbajnokságban (WEC) az amerikai IMSA WeatherTech Sportautó bajnokságban, és a japán SUPER GT-ben is indulni fog. Ez azért előnyös, mert így bőséges adatmennyiséggel rendelkeznek majd a Toyota Gazoo Racing mérnökei ahhoz, hogy az esetleges gyermekbetegségeket hamar kikúrálják.
Amennyiben megerősítik a GT3-as Lexus 2026-os indulását ezekben a szériában, az gyakorlatilag a már igen korosnak számító (2017-ben bemutatott) de bizonyos pályákon még mindig versenyképes RC F GT3 nyugdíjazását jelenti majd. Az IMSA-ban és a SUPER GT-ben elért sikerek után az RC F GT3 tavaly debütált a WEC-ben az Akkodis ASP csapatnál. Az Akkodis ASP, az amerikai Vasser Sullivan Racing és a K-tunes Racing valószínűleg azon csapatok közé tartoznak, amelyek elsőként kapják meg az új autót, mivel ők versenyeztek a legtöbbet az RC F-fel.
A GT3-as kategóriára vonatkozó FIA-szabályok előírják, hogy egy új versenyautó homologizációja utáni első 12 hónapban minimum tíz példányt, két éven belül pedig húszat kell belőle az ügyfélcsapatok rendelkezésére bocsátani. Minden GT3-as versenyautónak osztoznia kell a karosszéria és a motor alapkonstrukcióján a vele szoros rokonságban álló szériagyártású autóval, emiatt biztosra vehető, hogy utcai kivitel is készül majd a Lexus új versenyautójából. A Toyota prémiummárkájánál amúgy is nagy hagyománya van az erős, nagy lökettérfogatú, orrmotoros kupék építésének, elég csak a legendás LFA-ra, az RC F-re vagy az LC 500-ra gondolni. A pletykák szerint az új GT3-as hosszú orrában egy két turbóval lélegeztetett V8-as benzinmotor dolgozik majd – az utcai kivitelben jó eséllyel valamilyen hibrid rendszerrel kiegészítve – amelynek a teljesítménye bőven meghaladhatja a 600 lóerőt.
Fotók: Toyota Gazoo Racing, NetCarShow