Szavak helyett… Sávelhagyás figyelmeztetés vs. sávtartó asszisztens
Gondolkozott már azon, hogy mit csinál ez a biztonsági technika? Magyarázunk.
Az új autók fejlett biztonsági technológiát kínálnak, amelyek megakadályozzák, hogy az úton sodródjanak, de nehéz lehet megmondani az egyik rendszert a másiktól. Ha valaha azon tűnődött, vajon mi a sávelhagyási figyelmeztetés, a sávmegőrzési segédprogram és a sávközpontúság, akkor olvassa tovább. Érdemes megszerezni ezeket a funkciókat? Mindannyian átfutunk, így pontosan tudja, mi különbözteti meg a sávelhagyási figyelmeztetést a sávmegőrzési segédprogramtól és a sávközpontúságtól.
Mit Csinálnak Ezek A Rendszerek?
A sávelhagyási figyelmeztetés a biztonsági technika legalapvetőbb formája. Abban a pillanatban, amikor közel áll az elválasztókhoz vagy átmegy a másik sávba, az autó sípolással vagy vibráló kormánykerékkel figyelmezteti Önt, mint a Nissan és a General Motors. Az autó elejére vagy a szélvédőre szerelt kamera nyomon követi az autó pályáját, és felismeri a sávvonalakat, így kommunikálhat, amikor egy másik sávba indul. A járművet vissza kell irányítania a központba, mert a sáv indulási figyelmeztetése önmagában passzív rendszer.
A sávmegőrző segít egy lépéssel tovább halad a dolgoktól, megakadályozva, hogy átkeljen egy másik sávba. Hogyan csinálja ezt a rendszer? Kormány vagy enyhe fékezés használatával a keréknél ( s ) ez keresztezésről szól. Ez utóbbi módszer azonban inkább tolakodó, mint azok a rendszerek, amelyek az elektromos szervokormány-rendszert használják, hogy visszatérjenek a sávba.
A sávmegőrzési segédprogram és a sávelhagyási figyelmeztetés kiegészítése a sávközpontúság, amely a járművezetői segédprogramok növekvő listájának legújabb kiegészítése. Ahogy a neve is sugallja, a sávközpontúság a sáv középpontjában tartja, és szinte mindig kormánysegédvel rendelkezik, hogy segítse a járművet enyhe fordulaton az autópálya sebességén. A Nissan ProPilot Assist rendszere az egyik legjobb sávközpontú rendszerrel rendelkezik, adaptív sebességtartó automatikával és sávtartó segédprogrammal együttműködve segíti az autót félig autonóm képességben. A Hyundai, a Kia és a Honda rendszerei hasonló manne-ban működnek, és aktiválásukhoz adaptív sebességtartó automatika szükséges.
Megéri-E Ezek A Szolgáltatások?
A jól végrehajtott sávelhagyási figyelmeztető rendszernek finoman kell segítenie a beszélgetés leállítása nélkül, mivel a riasztás túl hangos, vagy az aktív rendszer segítője túl rángatózó. Ha egy autógyártó rendszer megfelel a fenti kritériumoknak, a technika kissé nyugalmat nyújthat az ingázáshoz. Hacsak nem félig autonóm vezetési élményt szerez, ez azonban nem feltétlenül szükséges.
Mit Kell Keresni A Jó Sávú Indulási Figyelmeztetésben, A Sávtartó Segédben És A Sávközpontú Rendszerekben
- Ügyeljen arra, hogy a rendszerek által készített riasztások ne legyenek zavaróak. És ha úgy találja, hogy a riasztások zavaróak, nézd meg, csökkenthetők-e azok mennyisége.
- Ha van vizuális figyelmeztetés, ellenőrizze, hogy az a látóvonalán belül van-e.
- Most, hogy ismeri a különbséget a három rendszer között, és helyes elvárásokkal rendelkezik, ügyeljen arra, hogy a rendszerek ne beavatkozzanak hirtelen bemenetekkel.
- Nézze meg, módosíthatja-e a három rendszer figyelmeztetését vagy beavatkozását. Ez a beállítás vagy a mérőcsoport kijelzőjén, vagy az infotainment rendszer beállításaiban lesz.
- Ellenőrizze, hogy a sáv indulási figyelmeztetése, a sávmegőrzési segédprogram és a sávközpontúság megköveteli-e az adaptív sebességtartó automatika bekapcsolását a munka érdekében.