Újabb frissítés vár a Toyota GR Corollára

A kompakt modell Európában nem kapható sportváltozata a következő modellévre is jelentős ráncfelvarráson esik át, amely a külsőt és a technikát egyaránt érinteni fogja.




A Toyota Gazoo Racing gőzerővel dolgozik a 2026-os modellévű GR Corollán, amely több, versenypályás használatra tervezett fejlesztést vezet be. A japán hot hatch agresszívabb aero-csomagot és áthangolt futóművet kap, emellett az 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának (G16E-GTS) is megemelik a nyomatékát. Legutóbb egy éve nyúlt hozzá a népszerű hot hatch-hez a Toyota, akkor szintén megemelte a motor nyomatékát, áthangolta a futóművét és a GR-Four összkerékhajtását, emellett bevezette az opciós, nyolcfokozatú DAT automata váltót (extra olajhűtővel és rajtautomatikával), valamint a kiegészítő vízhűtőt is, a kézi váltós kivitelben áthangolta a kuplungpedál működését, és alapfelszereltséggé tette az első-hátsó önzáró Torsen differenciálművet az összes modellváltozatnál. Az új hűtők miatt akkor az első lökhárító formája is megváltozott.
A Toyota sportrészlege 2025 áprilisának elején egy álcázómatricával bevont GR Corolla prototípusról osztott meg nagy felbontású gyári fotókat pár információ kíséretében. Ebből az ízelítőből kiderül, hogy a 2026-os modellévű GR Corolla a korábbinál sokkal nagyobb hátsó szárnyat kap, ami alapján nagyon könnyű lesz megkülönböztetni a régebbi verzióktól. A motorháztető púpjára új szellőzőnyílásokat vágtak, amelyek a motor hűtését segítik. Emellett az első sárvédőkbe Porsche 911 GT3 RS-stílusú szellőzőnyílások és újratervezett oldalsó kopoltyúk kerültek, ami a fékek hűtésének javítása mellett az első kerékjáratnál kialakuló turbulenciákat is csökkentheti. A 18 colos, fehér „Toyota Gazoo Racing” felirattal ellátott, kovácsolt BBS alufelnikre a korábbi Pilot Sport 4-eseknél szárazon jobban tapadó, de nehezebben bemelegíthető Michelin Pilot Sport Cup 2 semi-slick sport abroncsokat húztak.
Az áttervezett, agresszív megjelenésű, nagy szárnyas GR Corolla tavaly tűnt fel először kémfotókon, akkor mindenki azt hitte, hogy a Toyota Gazoo Racing a forró ferdehátú GRMN változatán dolgozik. Egyelőre nem világos, hogy az új fotókon látható frissítéseket a teljes modellcsaládban alkalmazzák-e, vagy kizárólag a készülő csúcsváltozatnak tartják majd fenn. Az aerodinamikai teljesítmény javítása mellett a 2026-os GR Corolla a szűkszavú sajtóközlemény szerint „nyomatéknövekedést és egyedi hangolást” hoz, hogy versenypályán még jobb teljesítményt nyújtson. Nem tett említést a Toyota Gazoo Racing a teljesítménynövekedésről, ami arra utal, hogy az 1,6 literes, háromhengeres turbómotor maradhat 304 lóerős. Az előző, 2025-ös modellévre 370-ről 400 Nm-re emelt maximális forgatónyomaték viszont tovább növekedhet.




Ami biztos, hogy a Toyota Gazoo Racing mérnökei még mindig dolgoznak a kompakt hot hatch finomhangolásán, mielőtt a végső tesztvezetésen nem más, mint a Toyota elnöke, Tojoda Akio (álnevén Morizo) fogja jóváhagyni a változtatásokat. A 2026-os GR Corolla várhatóan idén ősszel debütál az Egyesült Államokban, Kanadában, Japánban, Kelet-Ázsia egyéb országaiban és Ausztráliában.
Fotók: Toyota Gazoo Racing